Thursday 17 January 2013

Simbol Tolak Yang Janggal.

Masih di fasa ngeri.
Fikirku makin jarum berdetik, makin lengkap cantingan batik.
Silap rupanya.

Entah kenapa. Puas mencari punca.
Yang dirasa hanya kesan. Kesan yang gila.
Kesan yang tidak aku tahu kenapa.
Kesan yang membencikan.

Susah. Manusia-manusia itu bengisnya menakutkan fak itu aku.
Tempat ini aku suka, tapi makhluknya bengis.

Satu bulan separuh bulan.
Aku masih begini. Terperangkap di dalam otak dan jiwa sendiri.
Jika keluar aku dari jerangkap ini, maka bebaslah aku.
Tapi bagaimana.

Bersandar di tiang besi, berluncur dalam roda sakti.
Aku cari apa punca yang tersembunyi.
Punca yang menjadikan aku begini.

Mula angka 18, teringat aku itulah sumpahan ini mula beraksi.
Tiga kali 369 seterusnya terkawal lagi,
Tapi datang kali ini, seksaan kembali.

Tembok yang aku bina ini terlalu tebal.
Kononnya untuk perisai diri, tapi lain pula jadi.

Hari ke-17 bulan yang sulung,
Sedang aku bingung memikirkan sumpahan yang menyeksa diri ni,
Memikirkan punca, nah terlintas satu jawapan.

Memang sebab itu. Masa sahaja yang akan menjadi lawannya.
Jadi sekarang, biar aku terus tenggelam dalam fasa yang hitam ini.
Biar aku terhina dek atmosfera yang membencikan ini.
Dan nantikan sahaja hari sumpahan ini berakhir.
Secepat mungkin, aku harap.


"You won't believe me if I tell you that I'm broken"-nm




No comments:

Post a Comment