Friday 18 January 2013

Born To Die by Syaza Shaker.

on Saturday, June 2, 2012 at 1:17am.

Lagu "Born To Die" dimainkan dari MP3 aku. Lagu ini sangat kena dengan kondisi aku sekarang. Kondisi di mana aku terasa kosong. Sepertinya cuma aku seorang yang kekal di sini. Tanpa sesiapa, tanpa apa-apa.

Cantiknya malam ini. Kelihatan jelas bintang-bintang bertaburan bersama bulan separa penuh dari atas rooftop ini. Dan di saat ini, momen yang lepas kembali menghantui.

Kenapa bala seringkali temani aku? Aku bosan dengan bala. Aku cuma mahukan gembira. Bisakah? Cuma sebutir gembira.

Aku tidak pernah percaya dengan ungkapan, "Hidup itu umpama roda." Bullshit semua itu. Hidup aku tidak pernah berada di atas. Seringkali di bawah. Sepayah mana aku usaha untuk daki ke atas, tidak pernah tercapai. Roda itu licin kali.

Rasanya jika tiada lagi aku, mungkin aku ditempatkan di surga. Surga tempat bahagia. Aku pun mahu. Tanpa berfikir panjang, aku berjalan ke arah sisi rooftop dan bersedia untuk hilangkan diri. Selamanya. Dari bumi.

Tapi, aku lupa.

Aku tak akan pernah sampai ke surga. Kerna kelakuan aku tadi adalah dilaknat dan tidak pernah akan diterima-NYA.


Terima kasih, senior. Yang senantiasa beri kata semangat. Ini untuk kau. Aku sudah janji mahu siapkan satu. Jadi, sudah aku siapkan. Moganya kau suka. Maaf kalau bosan. Cuma ini yang mampu idea datang. 

Nukilan khas dari kawan yang kenalnya di Pulau LaLa dari seorang kawan yang satu lagi. Thanks a lot Syaza Shaker. Gonna keep this for the rest of my life. Even when we're don't know each other anymore someday (jika itu yang bakal terjadi bila leka hidup kita dijamah masa. Harapnya tidak, supaya apabila bersua di suatu masa, kita masih mampu menyapa).

original link-> https://www.facebook.com/notes/syaza-shaker/born-to-die/363506473702689

No comments:

Post a Comment