Monday 4 February 2013

Mendung Isnin Pagi.

Mendung pagi ini, selari dengan cuaca di dalam sanubari.
Pagi ini seperti tidak sedap hati,
Rasa sendiri, masih lagi.

Si belat yang aku tunggang terus tekun ke destinasi.
Aku intai mukanya dari tempat tunggangan, serius riaknya.

Tak suka melihat lampu jalan yang terbuka sendiri, sedangkan hari masih terlalu pagi.
Mungkin kerana lampu itu dikawal fius malam matiksendiri, jadi menyala dek mendung di pagi hari,
Tertipu ia di bahu jalan memikirkan sudah senjahari.

Terbayang beberapa wajah ulat jingga,
Aku tidak suka mereka.
Tapi harus berhadapan, setiap hari tanpa leka.

Minggu ini bakal terbeban, dek timeline yang berlambakan.

Tiba-tiba muncul rasa hiba.
Hati ini ingin menangis aku kira.
Tapi tiada sebab untuk itu.

Biarlah..
Gagak berkepala kelabu yang berterbangan di sini seperti mengetahui tentang aku.
Aku rasa gagak-gagak ini lebih memahami diri aku dari aku sendiri.
Melihat mereka berterbangan, dengan raut wajah yang kusam,
Membuatkan aku terkerut dahi.

Pagi kian mendung, dan hujan lagi.
Yang mendung awan di langit lazuardi, yang hujan langit di sanubari.
Lagi sekali.



No comments:

Post a Comment