Wednesday 21 November 2012

21.11.12

cantik nombor itu. tapi tak secantik apa yang sedang berlaku.
masa kosong yang aku ada ini entah untuk apa.
tapi masih memberi sedikit ketenteraman, sambil berehat seketika.

empat satu diapit dua dua.
berehat dari banyak perkara samada suka atau luka.
masa kosong yang khusus buat diri sendiri sahaja.
untuk melihat apa yang ada di belakang, dan apa yang ada di depan.

di kampung, atau aku lebih suka panggil rumah, lebih aman.
aman dari kusut musut kalut lurut.
rumah ini dah 13 tahun kami diam. dan membesar.
entah sampai bila kami di sini.

terlalu lapang dan terluang yang berlambakan.
seronok begini, macam raja.
aku tak risau, sebab nanti aku turun takhta juga.
cuma sedang menikmati masa-masa yang mungkin susah untuk ada, lepas-lepas ini.

sambil berkosong mata mencari.
yang mana rezeki aku tari, yang mana tidak langkah ketepi.

ambil masa, nikmati sepuasnya raja Fani.
untuk kembalikan kedudukan 3 komponen ini.
atas, tengah, dan luar.
dan bila selesai, kembali beraksi.


No comments:

Post a Comment