Thursday 16 February 2012

permulaan untuk pengakhiran

Memandangkan result sem lepas (Sem 5) hanya dalam kategori 'Jangan Berpuas Hati Cuba Usaha Lebih Lagi', jadi sem depan yg juga merupakan sem AKHIR, kena la struggle to the fullest *sebab dah berangan nak grad nanti dengan dean list kan..

Selame ni kalo balik je dari cuti sem ke Pulau Lala xde ape dalam kepale aku yg berkenaan dgn akademik. Aku lebih mengamalkan prinsip 'just follow the flow bebeh!'. Tidak ada usaha yang berlebihan, tiada tekanan terhadap hal-hal berkenaan, dan habiskan mase dgn perkara yg HANYA mengembirakan hati. HAHA --> mmg sia-sia kerajaan bg masuk U.

Tapi bila result sem 5 ni dah keluar, aku macam terdengar bisikan lonjatan paradigma yang memesan kepade hati aku. Beliau suruh masuk sem akhir ni, sila la tumpukan lebih kepada akademik. Bukan meroyan tak tentu pasal macam sem-sem lepas.

Sem lepas yang aku tau datang U ni hanyalah untuk:
1) Menari - kuang ajor x org anto yol belajo multimedia tp sibuk nak menari??..haha
2) Tengok movie marathon - ni yg paling best bile invite kawan dtg bilik ramai2 bawak makanan pastu tgok sampai 4-5 pagi.
3) Mengilai x tentu pasal dengan rakan-rakan seperjuangan dimana-mana pada bila-bila masa.
4) Masuk kuliah hanya untuk menunggu kuliah HABIS!
5) Study last minute. Malam sebelum paper.
6) ..dan lain-lain aktiviti x berpekdah tp x boleh nak tulis kat sini demi menjage sensititviti kaum, hak individu, dan kebebasan berpolitik. =p

Oleh yang demikian, DEMI SEM AKHIR ni, aku BUKAN berjanji pada diri aku, cuma akan cuba untuk lakukan semua yang termampu demi menjulang segulung ijazah dengan lebih bangga dan penuh makna bulan 10 tahun ni nanti. InsyaAllah~

*syukur masih mampu mengekalkan 3 pointer sem ni..Tapi, pointer
tak menjamin masa depan, kemahiran dan ilmu yang mampu di-PRAKTIK-kan itu yang boleh menjamin masa depan.



aku ni mudoh sgt semangat tetibe..


2 comments: