Monday 20 February 2012

Masih Mencari Itu

Bukan senang untuk kembali dan mencari semula 'itu',
Bertahun juga aku perlukan untuk mencari 'itu',
Tiada siapa tahu betapa seksanya batin ini pada tempoh pencarian itu,
Sentiasa rasa tidak selesa,
Sentiasa mendesak itu untuk menemukan dirinya denganku,
Membuatkan aku sentiasa marah sendiri.

Bukan senang memujuk hati ini untuk menunggu,
Bertahun juga aku perlukan untuk memaksa hati aku untuk terus mencari,
Tetapi yang lagi menyeksakan adalah penantian menemukan 'itu',
Kerana 'itu' tidak mudah-mudah untuk ditemukan,
Membuatkan aku terus menunggu.

Mujur,
Mujur sekarang aku dapat rasakan 'itu' semakin mendekati diriku,
Tanpa paksaan, tanpa deraan, cuma penantian,
Supaya masa yang memainkan peranan,
Terhutang budi aku terhadap masa,
Semakin aku mengabaikannya, semakin dia membantuku untuk bertemu dengan 'itu',
Mujur..bisik hatiku.

Lega,
Jiwa dan hatiku lega apabila 'itu' semakin dekat dengan diriku,
Dan aku semakin mengenalinya semula,
Aku percaya 'itu' yang akan sentiasa menemaniku selepas ini,
Lega aku dapat bertemu dengan 'itu' semula. -nazymolko-




*sori entri saye sejak kebelakangan ni agak sentimental.. hati sy agak berbaldu akhir-akhir ni.

No comments:

Post a Comment